چهارشنبه ۰۱ آبان ۹۸ ۱۰:۵۴
نويسنده : محمدی نژاد

مجلس اعمال مدرک تحصیلی بالاتر معلمان را تصویب کرد

اخبار آموزش و پرورش کارگزینی

بروز آوری: فعلا شورای نگهبان به دلیل بار مالی رد کرد 980814

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خبر داد
مجلس اعمال مدرک تحصیلی بالاتر معلمان را تصویب کرد

عسکری، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: مصوبات یکشنبه ۲۱/۷/۹۸ در دو نوبت صبح و عصر صحن علنی مجلس شورای اسلامی نشان دهنده مثبت اندیشی مجلس و نمایندگان ملت در رابطه با آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی عسکری، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مصوبات یکشنبه 21/7/98 در دو نوبت صبح و عصر صحن علنی مجلس شورای اسلامی نشان دهنده مثبت اندیشی مجلس و نمایندگان ملت در رابطه با آموزش و پرورش است گفت: انگیزه بالای حمایتی نمایندگان بویژه اعضاء کمیسیون آموزش و تحقیقات و همچنین کمیسیون برنامه و بودجه باعث گردید این طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی، ‌اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش که دو ماده آن پیش از این تصویب شده بود در دستور قرار بگیرد.

 
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: نمایندگان محترم در قالب این طرح پیش از این تصویب کرده بودند. معادل یک درصد از درآمد شرکتها و بانکهای دولتی و مؤسسات در ردیف خاص پیش بینی و به سرجمع اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای وزارت آموزش و پرورش اضافه شود و این اعتبارات صددرصد تخصیص یافته تلقی شود.

 
    وی گفت: در هفته جاری هم مصوبات خوبی به نفع آموزش و پرورش تصویب شد که در وضع فعلی منتظر اعلام نظر شورای محترم نگهبان هستیم.

 
عسکری افزود: از جمله مصوبات یاد شده جلسه صبح و عصر یکشنبه 21/7/98 تصویب ماده 2 این طرح که وزارت آموزش و پرورش را مکلف می کند به اینکه بخشهای مازاد املاک واقع در مناطق تجاری و غیر تجاری خود را با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی به صورت تجاری و خدماتی با مشارکت بخشهای خصوصی و تعاونی احداث و نسبت به واگذاری یا اجاره آنها اقدام کند.

 
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این مصوبه در موضوع تبدیل به احسن کردن املاک با مشارکت بخش خصوصی و تعاونی صراحت دارد و اگر درست اجراء شود باعث درآمد پایدار برای آموزش و پرورش خواهد بود گفت: در تبصره یک همین ماده قانونی، ‌کمیسیون ماده پنج قانون شورای عالی شهرسازی و معماری دستگاههای ذی ربط مکلف به همکاری شده اند و تصریح شده که در موضوع تغییر کاربری آموزش و پرورش از پرداخت هر گونه عوارض اعم از عوارض شهرداری و غیره معاف است.

 
    وی افزود: از جمله مصوبات دیگر این بود که تا پایان سال تحصیلی 99-98 کلیه واحدهای آموزشی وزارت آموزش و پرورش به دو صورت دولتی و غیر دولتی اداره شود و ملاک ثبت نام در مدارس دولتی متناسب با فاصله محل سکونت با مدرسه باشد.

 

عسکری در پایان گفت: از نظر بنده مصوبه بسیار مهم و تعیین کننده ای که با رأی بالا تصویب شد پیشنهاد آقای احمدی لاشکی بود . بر اساس این مصوبه وزارت آموزش و پرورش مکلف است افرادی که فعالیت آموزشی در مدارس دارند ، نسبت به اعمال مدرک تحصیلی بالاتر آنها بدون رعایت سقف اقدام نماید . این مصوبه برای رتبه بندی معلمان بسیار  اثر بخشی دارد./

منبع: معاونت حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش


مطالب مرتبط:
آخرین بخشنامه های رسمی اعمال مدرک تحصیلی





تلگرام



به دلیل ارتباط بین سوال و شهر شما لطفا جلوی اسمتون شهر رو هم بیان کنید ایمیل و سایت ضروری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

سوالات یا نظرات (۱)

  1. حمید نوشهر

    با سلام خسته نباشید بنده ده سال سابقه دارم خدماتی هستم به نطر شمال سال 99 مدرک اعمال میشه لیسانس اموزش ابتدایی دارم پیمانی هستم با تشکر

    • محمدی نژاد
      تا زمانی که خدماتی باشید بالاتر از دیپلم اعمال نخواهد شد