سه شنبه ۲۹ فروردين ۹۶ ۰۰:۱۲
نويسنده : محمدی نژاد

ضریب حقوقی چیست؟

کارگزینی
ضریب حقوقی چیست؟ ضریب حقوق سال95 چه عددی است؟ عیدی پایان سال 95 چه مبلغی است؟اگر در ردیف ۲۱ حکم حقوقی به ۲ ستون سمت چپ آن دقت کنید  ملاحظه خواهید کرد در یک ستون امتیاز و در ستون دیگر مبلغ به ریال درج گردیده است. هیئت دولت در ابتدای هر سال ضریب  ریالی حقوق را اعلام می نماید. و امتیاز درج شده در احکام در ضریب حقوق ضرب می گردد. ضریب حقوقی که دولت برای سال ۹۵ اعلام کرده است ۱۵۴۱ می باشد. ضریب حقوقی سال ۹۴ عدد ۱۳۷۶ بوده است که با ۱۲ درصد افزایش عدد ۱۵۴۱ یعنی ضریب حقوقی سال ۹۵ بدست آمده است.

به طور مثال اگر امتیاز حق شغل فردی ۵۱۱۵ باشد. امتیاز ۵۱۱۵ در عدد ۱۵۴۱ ضرب می شود که حق شغل وی برای سال ۹۵ برابر با ۷۸۸۲۲۱۵ ریال می شود.

همه ساله در پایان سال دولت مبلغ عیدی کارمندان دولت را تصویب و اعلام می کند. اما در واقع عیدی کارکنان در ابتدای سال برابر قانون مشخص است .  در قانون آمده که برای تعیین عیدی دولت می بایست عدد  ثابت ۵۰۰۰ را در ضریب سال ضرب کرده و مبلغ عیدی را تصویب نماید. حال اگر عدد ۵۰۰۰ را در ضریب سال ۱۵۴۱ ضرب نماییم عیدی پایان سال ۹۵ مبلغ ۷۷۰۵۰۰ تومان می شود.

لازم به ذکر است که ضریب حقوقی برای سال 96 عدد ۱۶۹۵ می باشد





تلگرام



به دلیل ارتباط بین سوال و شهر شما لطفا جلوی اسمتون شهر رو هم بیان کنید ایمیل و سایت ضروری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

سوالات یا نظرات (۴)

  1. . .
    پس این همه تو کانالا میگفتن افزایش 50 درصدی. همش دروع بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • محمدی نژاد
      خودتون میگید تو کانال ها !! اونم کانالهای بی هویت
      شاید بعدا افزایشی باشه البته شاید
  2. احمد
    اگه میشه تمام بندهای حکم رو توضیح بدین که بر چه اساسی محاسبه شده وچه عواملی بر افزایش آنها تاثیر گذاره ؟ کوچیک شما معلم تازه نفس سال اولی .
  3. احمد
    میزان بدی آب وهوا برچه اساسی محاسبه می شود ؟ همکار بنده با 5 سال سابقه کمتر از مبلغ  بدی آب وهوای بیشتری برخوردار است .چرا  ؟ 
    • محمدی نژاد
      بدی آب و هوا بستگی به منطقه و مدرسه ای که توش تدریس می کنید داره
  4. لواف
    سلام با افزایش ده درصدی که میگن افزایش حقوق از سال قبل کمت میشه اینه اون عدالت و اسلامی که ازش دم میزنن؟لعنت بر کاذبین اسلام نما