چهارشنبه ۱۲ خرداد ۰۰ ۲۳:۴۶
نويسنده : محمدی نژاد

کلاس‌های جبرانی دانش‌آموزان اول دبستانی بدون هزینه است

اخبار آموزش و پرورش

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش
کلاس‌های جبرانی دانش‌آموزان اول دبستانی بدون هزینه است

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کلاس‌های جبرانی کلاس اولی‌ها بدون هزینه است، گفت: این کار توسط نیروهای داوطلب انجام می‌شود و لازم نیست که خانواده‌ها هزینه‌ای پرداخت کنند.
به گزارش روابط عمومی معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره کیفیت تحصیلی در فضای مجازی، اظهار کرد: یکی از کارکردهای مدرسه این بود که بسیاری از عادات صحیح که افراد باید در زندگی داشته باشند، در سنین کودکی به آنها آموزش می‌داد.

وی با بیان اینکه مدرسه جایی فراتر از این است که صرف مفاهیم علوم و ریاضی به دانش‌آموزان یاد داده شود، افزود: به عنوان مثال وقتی بچه‌ها سر ساعت معینی از خواب بیدار می‌شوند و به مدرسه می‌روند، می‌توانند نظم را در زندگی یاد بگیرند و همه اینها در حال حاضر دستخوش آسیب جدی شده است که البته نه تنها برای کودکان و نوجوانان بلکه حتی در آموزش عالی هم یک چالش است.

حکیم‌زاده با اشاره به اینکه در شرایط فعلی تغییراتی در نوع و سبک زندگی افراد اتفاق افتاده است که چالش‌هایی را ایجاد کرده است، گفت: برای شروع سال تحصیلی باید به این چالش‌ها توجه داشته باشیم و از همین الان در برنامه عملی که برای بازگشایی تعیین می‌کنیم، بخشی مرتبط با رفع نگرانی‌ها و دغدغه‌ها باشد.

وی تصریح کرد: البته شرایط قابل پیش‌بینی هم نیست و به صورت قطعی نمی‌توانیم بگوییم که آیا اول مهر مشکل رفع شده و آیا آموزش حضوری خواهد بود یا نخواهد بود و به همین دلیل اینکه صد درصد بخواهیم برنامه‌ریزی کنیم و بگوییم این کار را انجام می‌دهیم، مشخص نیست.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش درباره آموزش کلاس اولی‌ها، گفت: برای یادگیری مؤثر کلاس اولی‌ها، مسؤولیت با مدیر است که علاوه بر معلم باید نظارت کند تا این کودکان مهارت‌های سواد پایه را به دست آورند و اگر لازم باشد که برای این دانش‌آموزان برنامه جبرانی در نظر گرفته شود، توسط مدرسه تنظیم می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر ان‌شاءالله شرایط کرونایی نداشته باشیم، آموزش‌هایی را برای معلمان پایه دوم در نظر گرفتیم که چطور می‌توانند فقر ارتباطی که از سال گذشته برای دانش‌آموزان کلاس اولی وجود داشته است را جبران کنند و بخشی از شروع سال تحصیلی را به این موضوع اختصاص دهند.

حکیم‌زاده با بیان اینکه کلاس‌های جبرانی کلاس اولی‌ها بدون هزینه است، اظهار کرد: لازم نیست که خانواده‌ها هزینه‌ای پرداخت کنند و این کار توسط نیروهای داوطلب انجام می‌شود.

وی افزود: بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان برای این کار اعلام آمادگی کرده است و در استان‌ها این برنامه شروع شده و خانواده‌ها لازم نیست که هزینه‌ای را بپردازند.





جست و جوی مطالب مربوط به اول ابتدایی,
تلگرام



به دلیل ارتباط بین سوال و شهر شما لطفا جلوی اسمتون شهر رو هم بیان کنید ایمیل و سایت ضروری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

سوالات یا نظرات (۰)

اولين نفری باشيد كه نظر می دهيد