جمعه ۱۷ خرداد ۹۸ ۱۰:۱۲
نويسنده : محمدی نژاد

پاسخ رئیس مرکز سنجش به انتقادات درباره سوالات شنیداری زبان انگلیسی پایه ۱۲

امتحانات ویژه دانش آموزان

 در پی انتشار برخی انتقادات صورت گرفت:
پاسخ رئیس مرکز سنجش به انتقادات درباره سوالات شنیداری زبان انگلیسی پایه ۱۲

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش به انتقادات مطرح شده درباره سوالات شنیداری آزمون زبان انگلیسی ۳ پایه دوازدهم پاسخ داد.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش، خسرو ساکی  در پاسخ به انتقادات مطرح شده درباره سوالات شنیداری آزمون زبان انگلیسی ۳ پایه دوازدهم اظهار کرد: این امتحان مطابق بند ۳۳ دستورالعمل برگزاری امتحانات نهایی خرداد ۱۳۹۸ ارسالی ۲۵ اردیبهشت برگزار شده است.

وی ادامه داد:  رؤسای حوزه‌های اجرا موظفند دقت کنند تا هر مورد از فایل صوتی مربوط به بخش شنیداری (listening) که شامل ۶ پرسش و ۳ متن شنیداری است، ۳ بار تکرار می‌شود  و باید از طریق سیستم‌های صوتی مناسب برای دانش‌آموزان پخش کنند و برای مواقع اضطرار برنامه مراقبان امتحانات را به گونه‌ای تنظیم کنند که در روز امتحان زبان، از وجود دبیران زبان انگلیسی استفاده شود تا در صورت اختلال در سیستم صوتی مدرسه به دلیل قطعی برق یا نامناسب بودن سیستم صوتی و ... متن و سوالات بخش شنیداری از سوی دبیر زبان متخصص حاضر در جلسه به همان شیوه‌ای که در فایل صوتی تنظیم شده (سه بار تکرار متن و سوالات) این بخش را برای دانش‌آموزان قرائت کنند.

ساکی افزود: با در نظر گرفتن این دو شیوه به نظر نمی‌رسد مشکلی در اجرا وجود داشته باشد و با فرض اینکه در تعداد معدودی از حوزه‌های اجرا به غیر از این روش‌ها، عمل شده باشد قابل تعمیم به سایر حوزه‌ها که تعداد آن‌ها ۴۲۷۳ حوزه اجرا است، نمی باشد.

وی گفت: «براساس نتایج اوراقی که تاکنون تصحیح شده است عملکرد دانش‌آموزان در این درس نسبت به سال‌های قبل نه تنها کاهشی را نشان نمی‌دهد بلکه ۵/۱ درصد رشد داشته است و اعتراض برخی از دبیران براساس اختلاف نظرهایی است که به این شیوه آموزش یعنی تاکید بر مهارت‌های گوش کردن و سخن گفتن از بین مهارت‌های چهارگانه (گوش کردن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن) دارند که البته در آغاز هر تغییری مقاومت در برابر تغییر امری طبیعی است.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش افزود: «مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی درباره روش‌های تالیف، تدریس و تامین امکانات کمک آموزشی و شیوه ارزشیابی و حتی بارم‌بندی درس زبان انگلیسی دخالتی ندارد و سئوالات مربوط به این بخش را باید با دفتر تالیف و تدوین کتب درسی و مؤلف کتاب در میان گذاشت





جست و جوی مطالب مربوط به امتحانات نهایی, دوازدهم,
تلگرام



به دلیل ارتباط بین سوال و شهر شما لطفا جلوی اسمتون شهر رو هم بیان کنید ایمیل و سایت ضروری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

سوالات یا نظرات (۰)

اولين نفری باشيد كه نظر می دهيد