شنبه ۲۲ تیر ۹۸ ۲۲:۳۵
نويسنده : محمدی نژاد

مردادماه؛ زمان برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

اخبار آموزش و پرورش

سید جواد حسینی:
مردادماه؛ زمان برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت جذب نیروی انسانی جدید در این وزارتخانه زمان احتمالی برگزاری آزمون استخدامی را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، سید جواد حسینی سرپرست آموزش و پرورش، درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی اظهار کرد: امسال ۱۲ هزار مهارت آموزِ ماده ۲۸ جذب می‌کنیم که این مورد شامل بخشی از مجوز آزمون استخدامی است که پس از پذیرفته شدن در آزمون و مصاحبه،  دوره ۹ ماهه تا یک ساله را در دانشگاه گذرانده و جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

حسینی درباره زمان دقیق برگزاری آزمون استخدامی با اشاره به اینکه به‌طورمعمول این آزمون در تابستان برگزار می‌شود، تصریح کرد: سعی می‌کنیم این آزمون را در مردادماه آماده کنیم تا برای برگزاری آزمون  اقدام کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر ظرفیت پذیرش دانشجو معلمان از طریق کنکور ۹۸  اظهار کرد: بر اساس ظرفیت‌های پردیس‌های دانشگاهی و با توجه به توافقاتی که با سازمان امور اداری و استخدامی داشته‌ایم امسال ۲۵ هزار سهمیه در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی گرفتیم.

حسینی ادامه داد: پذیرفته شدگان از طریق پذیرش درکنکور ۹۸ در دوره‌های چهار ساله پذیرفته می‌شوند، همچنین ظرفیت ۱۲ هزار نفری را برای پذیرش از طریق دوره‌های یک ساله ماده ۲۸ در نظر گرفتیم که این افراد فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها هستند و پس از قبول شدن در آزمون مصاحبه دوره یک ساله را در دانشگاه فرهنگیان می‌گذرانند.
سیاست آموزش و پرورش در پذیرش نیروی انسانی

وی افزود: سیاست ما بر این است که نیروی انسانی آموزش و پرورش جز از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به این نهاد تعلیم و تربیتی وارد نشود و اگرهم از فارغ التحصیلان دانشگاهی دیگری استفاده می‌کنیم از طریق دوره‌های آماده سازی تربیتی و حرفه‌ای در دانشگاه فرهنگیان آنها را آموزش دهیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به ظرفیت پذیرش در دانشگاه تربیت شهید رجایی هم اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود  ۴۰ رشته فنی و حرفه‌ای و بیش از ۱۶۰ رشته کاردانش داریم بنابراین برای تربیت هنرآموزان در این رشته‌ها به معلمان فنی نیاز داریم که این روند از طریق دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی دنبال می‌شود، تربیت معلمان حرفه‌ای  در این دانشگاه انجام می‌شود.

پیش از این حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان اعلام کرده بود که در تلاش هستیم تا ۲۵ هزار دانشجومعلم در ۹۸ پردیس و مرکز، ۳۱ استان و ۱۶ رشته در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ تحصیل کنند همچنین حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی هم از تربیت ۴ هزار معلم فنی در این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید خبر داده بود.





جست و جوی مطالب مربوط به استخدام,
تلگرام



به دلیل ارتباط بین سوال و شهر شما لطفا جلوی اسمتون شهر رو هم بیان کنید ایمیل و سایت ضروری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

سوالات یا نظرات (۰)

اولين نفری باشيد كه نظر می دهيد