۲۰ ارديبهشت ۹۸ ۰۰:۱۲
نويسنده : مدیر سایت

سوالات سامانه سفارش کتاب درسی

سفارش کتب درسی


 سفارش فردی و سفارش گروهی چه تفاوتی دارند؟

سفارش فردی توسط دانش آموز و سفارش گروهی توسط مدرسه انجام می شود؛ در هر دو نوع سفارش، تحویل کتاب به دانش آموز توسط مدرسه محل تحصیل انجام می شود.

سفارش کتاب برای دانش آموزانی که قبولی آنان در پایه فعلی نامشخص است، چگونه است؟
لازم است مدارس و دانش آموزان به شرح جدول تقویم زمانی نسبت به ثبت سفارش کتاب های سال تحصیلی آتی بر فرض قبولی دانش آموز اقدام نمایند. در عین حال، در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی، در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

دانش آموزانی که در آینده احتمال انتقال محل سکونت و مدرسه محل تحصیل آنان از یک استان به استان دیگر وجود دارد، چه زمانی سفارش و خرید کتاب های درسی خود را انجام دهند؟
این دانش آموزان باید طبق تقویم زمانی، سفارش و خرید کتاب های درسی خود را از طریق سامانه انجام دهند و در زمان اصلاح سفارش، نسبت به ثبت نام در مدرسه جدید و اصلاح سفارش خود اقدام نمایند تا کتاب ها در مدرسه جدید به آنان تحویل داده شود. در صورتی که سفارش در زمان مقرر اصلاح نگردد، تحویل کتاب در مدرسه قبلی دانش آموز انجام خواهد شد.

دانش آموزانی که در آینده احتمال انتقال محل سکونت و مدرسه محل تحصیل آنان از یک منطقه به منطقه دیگر در یک استان وجود دارد، چه زمانی سفارش و خرید کتاب های درسی خود را انجام دهند؟
این دانش آموزان باید طبق تقویم زمانی، سفارش و خرید کتاب های درسی خود را از طریق سامانه انجام دهند؛ در صورتی که ثبت نام در مدرسه جدید انجام شود، سامانه به صورت خودکار اطلاعات سفارش دانش آموز را به روز رسانی می نماید و کتاب های دانش آموز در مدرسه جدید تحویل داده می شود.

ثبت سفارش کتاب های درسی در سامانه انجام شده اما پرداخت انجام نشده است؛ آیا فرآیند سفارش و خرید تکمیل شده است؟
خیر؛ تا زمانی که وجه کتاب های سفارش داده شده پرداخت نشود، فرآیند سفارش و خرید تکمیل نمی گردد و عدم پرداخت به منزله انصراف از خرید می باشد.

پرداخت وجه کتاب های درسی سفارش داده شده در سامانه چگونه انجام می شود؟
پرداخت وجه کتاب های درسی سفارش داده شده در سامانه به صورت اینترنتی با استفاده از کارت بانکی و از طریق درگاه پرداخت بانک می باشد.

آیا از هر کارت بانکی می توان برای پرداخت اینترنتی استفاده نمود؟
از تمامی کارت های صادر شده توسط بانک های دولتی و خصوصی و یا مؤسسات اعتباری که عضو شبکه شتاب باشند می‌توان برای پرداخت اینترنتی استفاده نمود؛ البته باید از طریق دستگاه های ATM، رمز دوم کارت را نیز فعال کرده باشید.

برای پرداخت اینترنتی وجه کتاب های درسی سفارش داده شده، در سایت بانک چه اطلاعاتی دریافت می شود؟

    شماره کارت: عددی ۱۶ رقمی که روی کارت درج شده است؛ این عدد بصورت چهارعددِ ۴ رقمی است.
    رمز دوم کارت یا رمز پرداخت اینترنتی: معمولا رمز پرداخت اینترنتی (یا رمز دوم کارت)، از طریق پایانه های خودپرداز بانک صادرکننده کارت، قابل تنظیم است.
    CVV2 یا رمز تایید کننده کارت: معمولا عددی ۳ یا ۴ رقمی است که در پشت یا روی کارت درج شده است.
    تاریخ انقضا: تاریخی است طبق تقویم شمسی که معمولا روی کارت درج شده و به صورت سال و ماه است.

از چه طریقی می توانم مطمئن شوم که فرآیند ثبت سفارش من با موفقیت انجام شده است؟
روی منوی مشاهده سفارش کلیک کنید و اطلاعات سفارش خود را مشاهده نمایید. کد پیگیری سفارش نیز از طریق پیامک به شماره تلفن همراه دانش آموز (که در مرحله ثبت سفارش در سامانه ثبت شده است) ارسال می‌‌گردد.

آیا نیاز به چاپ سفارش می باشد؟
خیر؛ در صورت نیاز می توانید با وارد کردن کد ملی و شماره سریال شناسنامه وارد سامانه شوید، سپس از منوی مشاهده سفارش، اطلاعات سفارش را مشاهده، ذخیره و یا چاپ نمایید.


تلگرام