شنبه ۰۴ آبان ۹۸ ۰۲:۴۰
نويسنده : محمدی نژاد

رتبه‌بندی هر زمان ابلاغ شود اجرای آن از مهرماه است

اخبار آموزش و پرورش

حق‌التدریس‌ معلمان رسمی از آبان، ماهانه پرداخت می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی تهران20 با اشاره به این‌که وظیفه ذاتی این وزارتخانه پوشش تحصیلی حداکثری جمعیت لازم‌التعلیم کشور است، اظهار کرد: برای این کار قوانین مشخص در حوزه نیروی انسانی داریم و در قانون مدیریت خدمات کشوری برای معلمان رسمی مطالب مشخصی وجود دارد.

وی افزود: پراکندگی کشور و ضرورت ارائه خدمات آموزشی و پرورشی ما را ناچار می‌کند از نیروهای پاره‌وقت استفاده کنیم که تبلور آن معلمان حق‌التدریس هستند و براساس شرایطی در آموزش و پرورش به‌کار گرفته می‌شوند و بخشی از وظایف تعلیم و تربیت را انجام می‌دهند.


معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: هم‌اکنون برای ارائه خدمات آموزشی و پرورشی از 32 هزار معلم حق‌التدریس آزاد استفاده می‌کنیم که تعداد معلمان کشور 570هزار نفر است و بر این اساس کمتر از 10 درصد آنها حق‌التدریس هستند.


انتقال 1200میلیارد تومان مطالبات سال 97 به 98

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش با کسری مزمن بودجه مواجه است و این مسئله در سال‌های اخیر اتفاق نیفتاده و شاید ریشه آن به 5 دهه گذشته بازمی‌گردد که البته کل کشور باید برای حل این مسئله کمک کند؛ در شروع سال 98، 1200 میلیارد تومان از مطالبات پرداخت‌نشده سال 97 وجود داشت که هم‌اکنون بخش زیادی از آن پرداخت شده و 130 میلیارد تومان باقی مانده است.

هیچ استانی گزارشی از کلاس‌های خالی اعلام نکرده است

 همچنین هر دو روز یک‌بار از 32 اداره‌کل آموزش و پرورش استان‌ها گزارش می‌گیریم که تا به امروز هیچ استانی گزارشی از کلاس‌های خالی به ما اعلام نکرده است و ظرفیت‌های تدریس را براساس تعداد دانش‌آموزان برآورد و به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم که براساس نیاز، نیرو را برای به‌کارگیری در اختیار دارند.

وی ابراز کرد: ما در ستاد آموزش و پرورش باید از طریق ادارات‌کل متوجه کلاس‌های بدون معلم شویم. وقتی به ما گزارشی نمی‌دهند چگونه می‌خواهیم مطلع شویم، برخی مثالی را بیان می‌کنند و آن را به کل کشور تعمیم می‌دهند، در شهرستان‌های تهران مناطقی وجود دارد که معلم حاضر نمی‌شود برای تدریس به آنجا برود. از سوی دیگر نباید سیاه‌نمایی کنیم که تمام کلاس‌های درس ناایمن است و بیایید ببینید که سازمان نوسازی مدارس چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهد.

تشکل‌های معلمان گذشته و آینده مشکلات را نمی‌بینند

الهیار ترکمن با اشاره به این که تشکل‌های معلمی در لحظه تصمیم می‌گیرند و گذشته و آینده مشکلات را نمی‌بینند، گفت: بنده مواردی را در برخی مناطق مشاهده کرده‌ام که معلم می‌گوید "به کلاس درس نمی‌روم"، و ناگزیر هستم به‌جای او حق‌التدریس تأمین کنم، تشکل‌های معلمان تا به امروز برای بهبود شرایط آموزش و پرورش چه پیشنهاداتی ارائه کرده‌اند؟ کار ساماندهی نیروی انسانی سال 98 در بازه زمانی تیر تا شهریور انجام شد و نمی‌توانیم کل مشکلات آموزش و پرورش را در این مدت حل کنیم، چرا تشکل‌ها مشکلات را به ما منعکس نکردند.


مگر استعفای بطحایی مشکلات را حل کرد
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، با ابراز اینکه "اگر از تراکم بالای کلاس‌های درس و شرایط دشوار کار معلمان صحبت می‌کنیم، این موارد معلول است نه علت"، افزود: راهکارهای احساسی مانند استعفا دادن وزیر هنگام فصل بودجه، مسائل آموزش و پرورش را حل نمی‌کند. مگر استعفای آقای بطحایی مشکلات را حل کرد؟ تشکل‌هایی که علیه او کار می‌کردند امروز باید بیایند و جواب دهند؛ همکاران ما در امور اداری وزارت آموزش و پرورش بیش از 18 ساعت در روز کار می‌کنند و گاه ساعت 2 نیمه‌شب به خانه می‌روند.

وی درباره دریافت پول از خانواده‌‌ها توسط مدارس گفت: ده‌ها بار اعلام کرده‌ایم که این مسئله داوطلبانه است و راهکارهای برخورد با آن نیز اعلام شده است، همچنین نظر رئیس جمهور این نیست که آموزش و پرورش را خصوصی یا پولی کنیم، در ستاد هر برنامه‌ریزی که انجام می‌شود در درجه اول از سوی تشکل‌ها مورد نقد قرار می‌گیرد و فرصت‌های بسیاری را از دست می‌دهیم.

الهیار ترکمن درباره رتبه‌بندی معلمان مطرح کرد: رتبه‌بندی به‌زودی در صحن دولت تصویب می‌شود و هر زمان که ابلاغ شد اجرای آن از مهرماه محاسبه خواهد شد.





جست و جوی مطالب مربوط به اخبار آموزش و پرورش, حق التدریس, معاون وزیر,
تلگرام



به دلیل ارتباط بین سوال و شهر شما لطفا جلوی اسمتون شهر رو هم بیان کنید ایمیل و سایت ضروری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

سوالات یا نظرات (۱)

  1. علیرضا سمنان
    علیرضا سمنان ۱۳ آبان ۹۸ ، ۰۰:۲۰

    با سلام 

    با تبریک 13 آبان به همه دانش آموزان و همه مردم ایران بنده پیشنهاد 

    می کنم تا زمانی که کاری تصویب نشده آن را رسانه ای نکنید چون 

    اعمال نکردن آن در زمان که مسئولین قول آن را می دهند باعث از بین رفتن اعتماد مردم می شود و به نظام جمهوری اسلامی ایران لطمه می خورد و مردم و معلمین از اینکه مسئولین وعده می دهند و عمل نمی کنند دلخور هستند و مردم به خدا راضی تر هستند از اینکه مسئولی قول ندهد و در مقابل مسئولی قول بدهد و به موقع به آن عمل نکند . و پیشنهاد می کنم اگر مسئولی قولی به مردم داد و به موقع به آن عمل نکرد خود دولت و صدا و سیما از آن مسئول سوال کند و او را مورد بازخواست قرار دهد که چرا قول به مردم داده ای ولی به آن عمل نمی کنی اگر این چنین باشد دیگر هیچ مسئولی تا نتواند به قولی که داده عمل کند هیچ قولی نمی دهد و این کار باعث  پیشرفت کشور می شود چون دیگر مردم به مسئولین کشور اعتماد دارند 

         در خاتمه از تمامی مسئولین زحمتکش کمال تشکر را داریم 

         به امید ایرانی آباد