شنبه ۲۲ تیر ۹۸ ۲۲:۱۳
نويسنده : محمدی نژاد

برگزاری آزمون‌های چرتکه و کانگورو در مدارس ممنوع خواهد شد

اخبار آموزش و پرورش ویژه دانش آموزان


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: برگزاری آزمون‌های چرتکه و کانگورو در مدارس ممنوع است.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش بابیان اینکه اخیراً بخشنامه‌ای با رئیس مرکز ملی سمپاد تهیه‌کرده‌ایم و به مدارس ابلاغ خواهیم کرد، گفت: بر اساس این بخشنامه کلیه آزمون‌هایی مانند چرتکه و کانگورو و غیره که فقط روی تقویت قوای ذهنی کودکان تمرکز می‌کند و تربیت در آن مغفول است را غیرقانونی و ممنوع اعلام می‌کنیم. اگر خانواده‌هایی تاکنون آگاهی نداشتند حتماً باید این مسیر تغییر کند. اگر مدرسه‌ای این آزمون‌ها را اجرا کند کار غیرقانونی انجام می‌دهد.

حکیم زاده درباره حجم و تنوع کتب درسی نیز اظهار کرد: اگر چارچوب برنامه درسی را مدنظر قرار دهیم، این امکان فراهم است که متناسب با آن در تکالیف کتب تنوع داشته باشیم و بررسی کنیم که آیا اهداف را پوشش می‌دهد یا خیر. در سند تحول پیش‌بینی‌شده که باید 20 درصد محتوا را در اختیار مدرسه بگذاریم. سال قبل طرح بوم اجرا شد؛ اما درباره چندتالیفی گامی برنداشته نشده است.

معاون آموزش ابتدایی در ادامه اضافه کرد: حوزه‌های یادگیری و مفاهیمی داریم که باید به‌صورت تلفیقی آموزش داده شود. درحالی‌که به‌اشتباه برای هر موضوعی یک کتاب تألیف می‌کنیم. فرصت ما محدود است. کتاب رسانه، محیط‌زیست تألیف شده است؛ اما این‌ها باید از طریق همه حوزه‌های یادگیری پیگیری شوند. یا مفاهیم کتاب پژوهش و تفکر هم باید از طریق برنامه‌های درسی ادبیات، علوم  و ... دنبال شود.

 وی خاطرنشان کرد: به سمت منابع متنوع یادگیری در حال حرکت هستیم که در سند تحول هم تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری اشاره‌شده مثل پژوهش سراها و کانون‌ها که فضاهای یادگیری بیرون مدرسه هستند

منبع: سایت وزارت





تلگرام



به دلیل ارتباط بین سوال و شهر شما لطفا جلوی اسمتون شهر رو هم بیان کنید ایمیل و سایت ضروری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

سوالات یا نظرات (۲)

  1. اولیا
    سلام خسته نباشید سنجش شهر مهربان کی هستش؟
  2. مدیر
    سلام خسته نباشید 
    این بخشنامه شامل کلاس های ucmas هم می شود؟
    • محمدی نژاد
      سلام.بله شامل می شود ولی فعلا بخشنامه ای صادر نشده این در حد خبر است