پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۹۹ ۰۱:۵۹
نويسنده : محمدی نژاد

از 80% محتوای درسی 16 نمره سوال طرح می شود و 20% دوم سوال اختیاری

امتحانات اخبار آموزش و پرورش

 مدیر کل آموزش متوسطه وزارت (چهارشنبه ۹۹/۰۲/۱۰)

(غیررسمی)

2-حدود 650 فیلم از تدریس مطالب 30% آخر کتابها بزودی در شبکه شاد قرار می گیرد .

3-کانال پژوهش سراها در شبکه شاد راه افتاده و در آینده برنامه های دیگری از جمله ارائه کارنامه و هدایت تحصیلی و ..... برنامه متنوع دیگر در شبکه قرار می گیرد .

4-امتحانات نهایی که از 17 خرداد شروع می شود . در هر روز حداکثر 2 گروه امتحان می دهند که تراکم دانش آموزکمتری را داشته باشیم .(تجربی و ریاضی یک روز - انسانی و معارف یک روز )

5-از 80% محتوای درسی 16 نمره سوال طرح می شود و 20% دوم سوال اختیاری ( دانش آموز میتواند 4 نمره را از قسمت پایانی یا از قسمت اول امتحان دهد )

6-در کنکور سراسری نیز همین برنامه در حال پیگیری است . ( مطابق محتوای امتحان نهایی )

7-بارم بندی تغییراتی کرده که سازمان پژوهش در حال تهیه آن است .

8-پایه های دهم و یازدهم . اگر تا خرداد ماه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد ، مشکلی برای حضور دانش آموزان نیست ، امتحانات در مدرسه انجام می شود،درغیر اینصورت با نظر معلم و مرجعیت معلم( آموزش ها و امتحانات و نمرات قبلی و پروژه و ....) نمره دانش آموز مشخص می شود .

9-در صورت اعتراض دانش آموز به نمره کسب شده با روش دوم ملاک نظر شورای مدرسه است .

10-در مورد هدایت تحصیلی شاید ضرایب دروس نهم تغییری کند ولی اگر امتحان حضوری برگزار نشد ملاک همان نمرات گزارش شده دبیران است.

11-درمورد هدایت تحصیلی در سال آینده رشته های ریاضی و معارف فقط اولویت الف دارند، ولی رشته های تجربی وانسانی اولویت های الف و ب و ج دارند .

12-آزمون های نمونه و تیز هوشان اگر شرایط برگزاری فراهم شود بصورت مجزا برگزار می شود ، در غیر اینصورت ( مولفه ها و شاخص های جایگزین ) مشابه ورودی به کلاس هفتم نمونه دولتی ها عمل می شود .

13-بخشنامه ثبت نام و پروژه مهر 99 با شرایط خاص حاضر ابلاغ خواهد شد .

14-مدیران روستایی که مشکل ورود به شبکه شاد را دارند باید کد ملی و اطلاعات کامل آنها توسط فن اوری در سناد تعریف شود .

15-برای تغییر رشته اگر اجازه حضور در امتحان در خرداد فراهم نشود ، 2 فرصت امتحانی ( شهریور و مهرماه ) پیش بینی شده است .

16-هر تصمیم برای دانش آموزان روزانه گرفته شود برای مدارس بزرگسالان نیز اجرایی است . و فقط واحد های حضوری مثل روزانه عمل می شود دانش آموز داوطلب آزاد امتحان نهایی را مثل سایرین در حوزه انجام می دهد و بدون نمره مستمر و اگر دروس افتاده از پایه های 10 یا 11 داشته باشد در شهریور و جبرانی مهر ماه امتحان می دهد .( شیوه نامه ابلاغ می شود )

17-آزمون ترمیم معدل برای شرکت در کنکور مثل سنوات قبل وجود دارد و امتحان نهایی است .

18-در مورد کلاس های جبرانی و سایر فعالیت های تابستان الان نمی توان نظری داد بعدا اعلام می شود .

19-دانش آموزان نظام آموزشی قبلی ، از 1/7/99 همه دانش آموزان باید وارد نظام جدید 3 – 3 – 6 شوند و تطبیق صورت گیرد .

20-برای نظارت همکاران ادارات در شبکه شاد برنامه داریم و اعلام می کنیم .

21-شروع سال تحصیلی بعد قرار نیست تغییری داشته باشد . چون تا پایان خرداد تعیین تکلیف می شودو نظری برای شروع از 15 یا 1 شهریور نیست . طبق ماده 3 آیین نامه آموزشی دوره متوسطه معلم ارزشیابی آغازین انجام می دهد لازم باشد جلساتی دروس قبلی را مرور می کند .و با توجه ثبت نام و سازماندهی نیرو ها و ...... شروع سال تحصیلی از ابتدای مهر ماه 99 مورد نظر است .

22-برای اینترنت رایگان پیگیر هستند .

23-مدارس تلاش کنند قسمت های اخر کتاب هم با روش های ممکن در فرصت باقی مانده تدریس شود سال آینده تدریس دروس قبلی در کار نیست فقط آزمون آغازین و .........

24-دستورالعمل همکاری دبیران با مدیر در استفاده از شبکه شاد ابلاغ می شود . مدیران محترم دقت نمایند شبکه شاد رسانه ملی وزارت اموزش و پرورش است و همه ما که در بدنه آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستیم باید شرایط بهره مندی دانش آموزان و همکاران از این شبکه را فراهم کنیم . در مکان های که امکان دسترس به آن وجود ندارد برنامه های جانبی را داریم .
25-در مورد توزیع کتب درسی و اشکالات و ..... با مهندس کاظمی جلسه مشابه برگزار و مشکلات گفته شود.
با احترام و آرزوی سلامتی و سربلندی برای همکاران عزیز پیشاپیش روز معلم را خدمت همه شما بزرگواران تبریک عرض میکنم پاینده باشید.





جست و جوی مطالب مربوط به امتحانات, دانش آموز,
تلگرام



به دلیل ارتباط بین سوال و شهر شما لطفا جلوی اسمتون شهر رو هم بیان کنید ایمیل و سایت ضروری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

سوالات یا نظرات (۱)

  1. نظری

    سلام ببخشید ما که در مدرسه بزرگسالان داریم ادامه تحصیل می دهیم  چطور باید امتحان بدهیم ما کا برای رفع اشکال اصلا کلاس نرفتیم کلی هم اشکالات درسی داریم تکلیف ما چیه ؟ آیا سوالات ما با روزانه ها یکی هست ؟

    • محمدی نژاد
      سوالات با روزانه ها یکی است و همه دروس رو شما باید حضوری آزمون بدید برای رفع اشکال هم باید مدرسه تون کلاس مجازی و همچنین رفع اشکال حضوری برگزار می کرد اگر نکرده میتونید به اداره آموزش و پرورش منطقه تون قسمت بازرسی و یا آموزش مراجعه کنید