يكشنبه ۱۹ فروردين ۹۷ ۰۲:۳۱
نويسنده : محمدی نژاد

آزمون استخدامی آموزش وپرورش فروردین 97

اخبار آموزش و پرورش

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش ازانتشار دفترچه ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش وپرورش تا پایان فروردین خبرداد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، اسفندیار چهاربند با اشاره جذب 17 هزار و 300 نیرو در آموزش و پرورش از طریق آزمون،اظهارکرد: دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش آماده توزیع می باشد اما به دلیل هماهنگی هایی که باید بادستگاه‌های دیگر و سازمان امور اداری و استخدامی صورت گیرد، تا پایان فروردین این دفترچه منتشر شود.

وی ادامه داد:‌ آزمون‌های استخدامی خاص یک دستگاه نیست، بلکه متقاضیان سایر دستگاه‌ها نیز در بخش عمومی این آزمون شرکت می‌کنند؛ ضمن اینکه بین 15 تا 20 روز مهلت برای ثبت‌نام متقاضیان داده می‌شود و بعد از انجام آزمون، دو برابر ظرفیت مورد نظر اعلام شده و پس از آن مراحل دیگر این آزمون استخدامی انجام می‌شود.

چهاربند با اشاره به رشته‌های مورد نظر آموزش و پرورش برای جذب نیرو، افزود: آموزش و پرورش برای آموزگاری، دبیری، هنرآموز، استادکار و مربی دانش‌آموزان استثنایی جذب نیرو دارد.

وی تصریح کرد: در دوره متوسطه متناسب با 25 رشته تحصیلی نیرو جذب می‌شود،ودر دوره ابتدایی نیز به همین صورت است و در نهایت 63 رشته تحصیلی مشمول این آزمون استخدامی می‌شوند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جزئیات شرایط جذب نیرو در آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری و شرایط سنی و عمومی افراد، جذب نیروصورت می‌گیرد؛ضمن اینکه شرط سنی برای داوطلبان با مدرک دکتری 45 سال، کارشناسی ارشد 40 سال و کارشناسی 30 سال بوده و برای دارندگان مدرک کاردانی رشته استادکاری نیز شرط سنی 25 سال است.

وی اضافه کرد: در کنار این شرایط، شرایط اختصاصی وجود دارد که متناسب با هررشته لحاظ می شود و شامل مصاحبه‌ها و معاینات پزشکی است که در نهایت گزینش انجام می‌شود.

چهاربند ادامه داد: در آزمون استخدامی امسال حدود 17 هزار و 300 نفر جذب می‌شوند که 2300 مجوز استخدامی از دوره قبل باقی مانده و 15 هزار مجوز استخدامی نیز مربوط به این دوره است.

وی با اشاره به  بومی‌پذیری به عنوان یک اصل، اذعان کرد: به تناسب شرایط هر استان دامنه‌پذیرش تعیین شده است و درهر دامنه پذیرشی چند شهرستان و منطقه وجود دارد و فرد باید شغلی را انتخاب کند که در همان دامنه پذیرش است؛ضمن اینکه فرد باید یک محل خدمت را در یک شهرستان و منطقه انتخاب کند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در استان‌ها پذیرش به صورت بومی و غیربومی تقسیم‌بندی می‌شود، گفت: در استان‌های کم برخوردار از جمله استان های کردستان و آذربایجان غربی  ضریب نمره آزمون یک چهارم تعیین شده؛ ضمن اینکه استان‌های برخوردار دو گروه هستند؛ به این شکل که یا در دامنه پذیرش استان قرار دارند که با ضریب یک دوم است و اگر خارج از استان باشند، ضریب یک است.

وی افزود: داوطلبان باید در زمان ثبت‌نام شرایط لازم را داشته باشند؛ ضمن اینکه نتایج 10 روز پس از برگزاری آزمون اعلام می‌شود.

چهاربند با اشاره به جزئیات سهمیه گروه‌های مختلف در آزمون استخدامی آموزش و پرورش متذکر شد: 25 درصد جذب نیرو مربوط به ایثارگران، 5 درصد مربوط به رزمندگان با 6 ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی و 3 درصد نیز سهمیه مربوط به معلولان است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جزئیات مواد امتحانی آزمون استخدامی، یادآور شد: آزمون عمومی شامل دروس ادبیات، معارف، زبان انگلیسی، دانش‌اجتماعی، ریاضی و آمار مقدماتی و آزمون هوش است.

وی تصریح کرد: پس از آزمون عمومی یک آزمون تخصصی برگزار می‌شود و بر اساس آن، در نهایت دو برابر ظرفیت افراد معرفی می‌شوند و از این مرحله به بعد هر دستگاهی بر اساس شرایط خاص خود، مصاحبه تخصصی داشته و معاینات پزشکی بر اساس نوع مشاغل درخواستی انجام می‌شود.

چهاربند در خصوص «کمبود نیرو در وزارت آموزش و پرورش» خاطرنشان کرد: جبران کمبود نیرو فقط از طریق استخدام انجام نمی‌شود، بلکه از حق‌التدریس شاغل استفاده می‌شود و بعد از جذب از طریق آزمون نیز از روش خرید خدمات و حق‌التدریس نیز این کار انجام می‌شود





تلگرام



به دلیل ارتباط بین سوال و شهر شما لطفا جلوی اسمتون شهر رو هم بیان کنید ایمیل و سایت ضروری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

سوالات یا نظرات (۰)

اولين نفری باشيد كه نظر می دهيد