دوشنبه ۲۳ اسفند ۹۵ ۱۸:۳۴
نويسنده : محمدی نژاد

مدارس این ۵ استان شاید به جای تابستان، زمستان تعطیل شود

اخبار آموزش و پرورش

مدارس این ۵ استان شاید به جای تابستان، زمستان تعطیل شود

-*/9+654789+رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح وزارت آموزش و پرورش برای تغییر زمان آغاز مدارس تنها به برخی از کلانشهرهای کشور اختصاص دارد.

سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو  درباره طرح جایگزینی طرح تعطیلات مدارس اظهارکرد: طرح تغییر زمان آغاز مدارس از فصل پائیز به فصل تابستان طرحی است که از سوی مسئولین آموزش و پرورش و برخی از نهادهایی اجرایی کشور ارائه شده است.

وی افزود: این طرح هنوز برای بررسی به مجلس شورای اسلامی ارائه نشده است و در قالب طرح مدنظر وزارت آموزش و پرورش در دولت درحال بررسی قرار دارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: طبق اطلاعات بنده بررسی‌های انجام گرفته برروی طرح جا به جایی زمان آغاز مدارس هنوز در وزارت آموزش و پرورش به اتمام نرسیده است تا آنها این موضوع را به مجلس ارائه دهند.

خدادادی تاکید کرد: اگر قرار باشد وزارت آموزش و پرورش موضوع تغییر فصل آغاز مدارس را اجرایی کند باید لایحه‌ای را در این راستا به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

وی تصریح کرد: طرح مذکور به دلیل مشکلاتی همچون آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور از سوی وزارت آموزش و پرورش مطرح شده است زیرا شاهد هستیم که عمده فعالیت مدارس درفصل زمستان تحت تاثیر مشکلاتی چون آلودگی هوا قرار گرفته و سبب می‌شود که مدارس تعطیل شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه این طرح باید مورد مطالعه جدی قرارگیرد، تصریح کرد: طرح تغییر آغاز مدارس با توجه به پیشنهادات وزارت آموزش و پرورش تنها قرار است در برخی از کلانشهرهای کشور اجرایی شود و هنوز صحبتی درباره تحقق آن در سراسر کشور وجود ندارد.

خدادادی تاکید کرد: طبق اطلاع بنده این طرح  قرار است در صورت تایید مجلس در کلانشهرهایی چون تهران، اصفهان، شیراز، البرز و تبریز اجرایی شود و هنوز درباره توسعه این طرح در  کل کشور صحبتی مطرح نشده است.


منبع:ساعت۲۴





تلگرام



به دلیل ارتباط بین سوال و شهر شما لطفا جلوی اسمتون شهر رو هم بیان کنید ایمیل و سایت ضروری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

سوالات یا نظرات (۰)

اولين نفری باشيد كه نظر می دهيد