سه شنبه ۰۳ مرداد ۹۶ ۲۲:۲۶
نويسنده : محمدی نژاد

سرنوشت دانش‌آموزانی که امتیاز هیچ رشته‌ای را نیاورده‌اند

متوسطه اول متوسطه دوم اخبار آموزش و پرورش

.

شناسهٔ خبر: 4039699 - دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ -۱۲:۵۳


جامعه > آموزش و پرورش


معاون اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزانی که برای هیچ رشته‌ای امتیاز نیاورده‌اند، کمیته هدایت تحصیلی در مناطق آنان را تعیین وضعیت می‌کند.

محمد مصطفوی دربارهٔ وضعیت دانش آموزانی که قبولی خرداد را دارند اما در هدایت تحصیلی هیچ رشته‌ای را کسب نکرده‌اند به خبرنگار مهر گفت: دانش آموزانی که برای هیچ رشته‌ای امتیاز نیاورده‌اند، کمیته هدایت تحصیلی در مناطق باید آنان را تعیین وضعیت کند.

وی افزود: در این کمیته به آنان گفته می‌شود که چه رشته‌هایی وجود دارد و دانش آموز با توجه وضعیت، توانایی و شخصیت و آزمون رغبت و استعداد مناسب کدام رشته است.

معاون اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برای نمونه مشاور به دانش آموز می‌گوید که بر اساس بررسی‌ها مناسب کدام است تا کدام رشته را انتخاب کند. ممکن است دانش آموز تمایل نداشته باشد و رشته دیگری را بخواهد، در این صورت اگر آن رشته ظرفیتش تکمیل شده باشد، مشاور باید رشته دیگری را معرفی کند.

وی افزود» اما ممکن است، دانش آموز اصرار داشته باشد، رشته ریاضی برود در حالی که کف نمره را کسب نکرده، در این صورت می‌تواند در امتحان شهریور شرکت کند و در صورت کسب حد نصاب رشته، رشته تحصیلی ریاضی فیزیک را انتخاب کند.





تلگرام



به دلیل ارتباط بین سوال و شهر شما لطفا جلوی اسمتون شهر رو هم بیان کنید ایمیل و سایت ضروری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

سوالات یا نظرات (۲)

  1. جلال علیزاده
    جلال علیزاده ۱۸ مرداد ۹۶ ، ۰۸:۱۸
    سلام
    همیشه کشور چوب حماقت گردانندگانی رو میخوره که لیاقتی توی اون موقعیت ندارن.
    اگر زمان من هم نوع انتخاب رشته بر این منوال بود هیچوقت نمیتونستم وارد رشته ی کامپیوتر بشم.
    نمره ای که داخل مدرسه برای کامپیوتر کسب کردم 13 بود. ریاضی و فیزیک نمره های بالاتر. اما سال های بعد زندگی من شد کامپیوتر و حتی دانشگاهی که با رتبه ی دوهزار رفتم رو رها کردم و خودم صبح تا شب با کامپیوتر و کار مورد علاقم زندگی میکنم بدون هیچ خستگی.
    کاش این تعداد پیر بی فکر ، برای جوونای کشور نظر و راه انتخاب نمیکردن.
    مشاور ها تصمیم میگیرن ؟ حدود هشت سال هست روانشناسی میخونم و این مشاور هارو دیدم. واقعا در راه زندگی خودشون ناموفقن ، چطور راهی رو به کس دیگه میخوان نشون بدن ؟
  2. محمدی
    سلام . ممنون که سنگ صبور مردم شدید از بی مهری و بی لیا قتی آموزش و پرورش  فرزند من رشته علوم و معارف اسلامی اولویت اول و کشاورزی اولویت دوم هست البته کشاورزی منطقه ما نداره و علوم معارف هم آزمون ورودی داره حالا هیچ کدوم رو هم نمیتونه انتخاب کنه من باید چیکار کنم البته تراز علوم انسانی از معارف بالاتر هست ولی نمیتونه انتخاب کنه آموزش و پرورش  جواب گو نیست .
    • محمدی نژاد
      سلام به صورت کتبی درخواست بدید که میخواهید در آزمون تکرار شرکت کنید
      این موارد باید توسط مناطق و نواحی حل بشه کمی صبوری کنید اگر جوابی نیافتید با اداره کل در میان بگذارید